Island = superhäftig ridning

I Sverige så tror man ju ofta (tyvärr) att Islandshästridning är lika med ridning för nybörjare. Många turridningsföretag markandsför sig mot företag där många inte kan rida + har ridning för möhippor och svensexor. Så inte är det konstigt att man tror att ridning på dessa hästar är för nybörjare och inget för vana ryttare. 
Många kunder ringer och frågar om vi kan rekommendera ridställen med ett högre tempo och då är ( faktiskt) Island ett av de ridställen vi varmt rekommenderar.



Jag var där med Helena Lundbäck och spelade in hästprogrammet Hippo för några år sen. Och det var superkul ridning i full fart. Och det som gjorde det xtra spännande var den stora flocken av löshästar som vi hade med oss.
Hälften av ryttarna red före flocken och hälften efter.



Så fort den jag red blev lite trött så fick jag byta häst. Dit åker jag gärna tillbaka för att få häftig ridning i läcker natur. Både lavastränder, stora vidder och glaciärer.



Att bada i heta källor gör under för trötta ridmuskler.



Oh, vad jag blir sugen då jag ser dessa bilder :) Snacka om djur & naturupplevelse.

Kommentarer
Postat av: jasmine

haha vad roligt att du var med i Hippo. "för ngr år sedan" det gick väl 1997? haha tiden går fort! Jag har alla avsnitt inspelade på vhs. Ser underbart ut att åka på ridresa t island men kan tänka mig att det är en av dem mest påkostade? Kan du inte skriva om lite priser och så när du res tipsar?

2011-04-20 @ 13:51:04
Postat av: Ella

var med och tävla om ett nosludd på frommiitoyou. Med Temat "failbild"



http://frommiitoyou.blogg.se/2011/march/tavla-om-ett-nosludd-hos-frommitoyou.html#comment

2011-04-20 @ 14:41:32
URL: http://frommiitoyou.blogg.se/
Postat av: Therese

Gud vad roligt att även du gillar våra underbara islänningar =) Jag åker GÄRNA med på en resa dit!! Fast själv åker jag nog ev till Landsmót i sommar! Typ vårat SM, fast bra många gånger större än så!



Hälsn Tessan o Goliat :)

2011-04-21 @ 01:19:37
URL: http://thereseflodin.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag rider både vanliga hästar och islandshästar, och måste säga att de är otroligt härliga! Aldrig suttit på en vanlig häst som varit i närheten av så välriden och trevlig att rida som en islandshäst! Men så kan det ju strula lite med gångarterna då de själva knappt kan hålla reda på dem ibland ;-) (är väl det vi ryttare är till för att hjälpa dem med haha) Men ett tips är att testa och rida en lektion på en fin islandshäst! Det går knappt ens att jämföra med en tur!

2011-04-21 @ 02:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0