Svar på lite kommentarer

Elin om Mugg & sår - superpris!:
Hej! Vi har jätte problem med mugg och idag testade jag att sätta på detta! du skrev att den var blöt, är tanken att man ska blöta den själv? Tacksam för svar :)

Hej Elin, Man häller varmt vatten (ska enl. bruksanvisningen vara kokat, men det har inte jag gjort) i en hink o klipper sen till en lagom stor bit av "bandaget" o blöter upp. Då ramlar en plasthinna av. Kramar ut lite av vattnet o lägger sen runt kotan där muggen är. Det blir som blött gips. Lindar sen runt med en självhäftande linda. Så får hästen stå så under natten. Benet brukar vara jättefint när man tar av det på morgonen. På dagen smetar jag in alcogel. Detta är faktiskt det enda som fungerat.
Lycka till, berätta gärna hur det har gått.

Carolin om Söndag vilodag!?:
Har ni alltid era hästar inne om nätterna? Även hela sommaren?

De som är lite känsliga + tävlar mkt är inne hela sommaren (=puh). Så i somras var de stora hästarna + Joey inne och Pemsan o Nocke ute.

Anonym om Söndag vilodag!?:
Varför gör ni inte det tidigare på sommaren när det är varmare ute på nätterna?

Håller med om att det varit mkt bättre. Skjuter  (tyvärr) upp jobbiga grejer ibland...

 Anonym om Dyón - the "no" difference träns:

Det är inte så kul när du ljuger sådär...

Förstår inte denna kommentar. Det är ju bara min åsikt om detta träns. Berätta gärna om det fungerar bättre på din häst / ponny :)

Lisa om Hästens vikt:

Är inte nocke en blandning mellan fullblod och nordsvensk ? :P har för mig att jag läste det på rosannas blogg?. ;)

Ja, ungefär. Pappan är ett godkänt irländskt fullblod och mamman är antagligen en draught, dvs lite kraftigare häst. han ser ju ut ungefär som en ädel nordsvensk, men i huvudet är han ett fullblod, haha. Blir aldrig trött :).

Nicolette om Dåliga hästar:

Hej! Såg att Lizette också var såld till Säva ridcenter men hon var avlivad nu...
Hittade inte Lucky någonstans, står han inte kvar där?

Ja, det är verkligen sorgligt med Lizza :(. Men Lucky är där, bergis :)


Em
om Köpa häst utomlands:

Skulle du kunna tänka dig att hjälpa folk med import mot betalning??

Jag tror inte att det behövs, hästsäljaren brukar hjälpa till med det gratis.


Kommentarer
Postat av: Sisterhood

Sv: Hej, tack så jätte mycket! :)

detsamma!



Mvh Sisterhood - En dressyr/hoppryttare & en bartenders vardagsblogg..

2010-09-06 @ 12:08:52
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad hände med Lizza?

2010-09-06 @ 17:56:19
Postat av: maria

ja , jag undrar oxå vad som hände med lizza :( det gick ju så bra förra sommaren då mikaela utbildade henne, hon var ju så fin :`)

2010-09-06 @ 22:10:10
Postat av: Elin

Tack för hjälpen! Jag har satt på det nu så får jag hoppas att det ger resultat. Våra hästar har egentligen blivit förgiftade av växten "falsk palsternacka" ger väldigt obehagliga brännsår som är som svår mugg både på benen och nosen (det som rör vid växten när de betar) samt feber.. (Kolla era hagar noga) Nu är det bara "muggen" kvar, har testat allt så ska bli intressant att se om detta fungerar.

2010-09-07 @ 00:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0