När olyckan händer vid transport

Nu säljs det ju fler akutväskor till häst, vilket ju är en jättebra idé. Men en del är lite väl dyra.
Man kan ju lätt göra en egen. Vad jag tycker är viktigast att ha med mig i transporten är:

1. En kniv (om hästen fastnar i t.ex hönät el grimskaft)
2. Extra grimma / grimskaft (går lätt sönder om hästen rycker till)
3. Första förband, kompress, bomull, linda ( för att lägga ett tryckförband vid ev sårskada)

Nå´t som man ibland glömmer är oxå att kolla vilka sprintrar man ska dra i för att lösa ut bommarna. Ofta kan man göra det utanför transporten. Vill ju inte gärna gå in till en panikslagen häst.

Det var först när jag på en tävling såg en häst som fick panik som jag själv kollade upp var sprintrarna satt på min transport (=Boj). Redan några veckor senare var det min tur.

Min häst stegrade sig o lyckades med konststycket att resa sig och falla baklänges o hamna upp o ner i transporten. Trodde att han brutit nacken o var på väg att ringa djurambulansen.
Drog dock ut nämnda sprintrar, öppnade bakluckan o hästen (173 cm i mankhöjd) rullade runt, reste sig upp och gick ut.
Transporten var som plockepinn, men hästen bara skakade på sig och stod där med bara lite skrapsår.
Så jag kunde tom gå in och rida mitt dressyrprogram. (dock lite problem att ta hem honom utan grimma, så det hade varit bra med en extra då). 



Det otroliga är att han fortsatta att gå snällt in i transporten efteråt också.


Kommentarer
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



KramHej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-09 @ 09:29:34
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Cherie Mårtensson - En blogg om mitt liv

Svar: Tack så mycket. :)

2010-09-09 @ 09:45:35
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0