Kul på laserkliniken

För 2 veckor sen var jag på laserkliniken för att se om jag ev borde operera mina ögon. Optikern skaffade en lins till mitt högra öga för at ta bort ett brytningsfel. Den skulle göra så att jag blev mindre närsynt och kunde se bättre på dataskärmen. Jag skulle sen under 2 veckor utvärdera om det var värt en operation.

Så idag var jag där för att betämma om jag ville operera eller inte. Senast i morse tänkte jag på att det var skönt att inte behöva luta sig fram mot skärmen, utan jag såg bättre på håll. Bestämde mig i bilen in att det var nog värt en operation.

Både optikern och jag vred oss av skratt när det visade sig att linsen antagligen åkt ut redan första dagen. Här hade jag inbillat mig i 2 veckor att  jag såg bättre trots att jag inte ens hade ngn lins i....

Börjar förstå detta att människans tro kan försätta berg. Tror man på ngt så påverkar det resultatet (det är väl lite vad mental träning går ut på oxå.)

Ja, kul var det + nu ska jag få en ny lins om några dagar för att se om det hjälper på riktigt.


Jag och Yelverton på ridresa i Irland, det är inte bara på laserkliniken som man har kul...

Kommentarer
Postat av: Jessica N

Hej..

Har hittat hit genom dina döttrars bloggar!Å gillar alla era bloggar! :) Såg nu öven att du kände Yelverton!Va världen är liten..haha :) Känner han sen många år..bor i luleå!Å har hjälpt han en del me ridningen/hoppningen! :)

Ha de bra/Jessica N :)

2010-09-17 @ 20:39:57
Postat av: Ullis

Hihi. Det där var riktigt roligt faktiskt.



Tack för en bra blogg! :)

2010-09-18 @ 14:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0