Häftigt med gamla trotjänare

Beundrar dem som har sina hästar hela livet (precis som en riktig familjemedlem). Träffade en trevlig tjej på kliniken sist o hon berättade att hon haft sin häst från den var 3 år och nu var den 25 (tror jag). Hade tävlat 130 cm hoppning och LA dressyr. Vad duktigt, att utbildat den själv och haft den hela livet = coolt!

Själv har jag aldrig haft någon häst så länge, men det är för att jag köpt hästar för att utbilda och sälja dem. Har aldrig letat eller köpt drömhästen. Skulle dock vilja göra det en dag.

Så länge hästen får gå i stora hagar med kompisar, får mat och bra omvårdnad så tror jag inte att hästen mår dåligt av att byta ägare, men det ska ju inte ske för ofta såklart. Om man inte kommer överens med sin häst så kan det tom vara positivt för både häst o ryttare att den säljs. Det är ju mkt kemi och känsla som är viktigt för att det ska fungera.



Här är Rosanna (blogg) på den fantastiska b-ponnyn Flizan som många tjejer har haft jättekul med.

När det gäller ponnier så blir det ju naturligt att de säljs när barnen växer ur dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0