Första tävling

Alma om Höstnyheter:

Hej, du uppdaterar verkligen bra :D
Men jag ska debutera lokalt med min c ponny den 23 oktober lokalt och jag har inte heller varit ute lokalt innan så det är mycket nytt och nervöst är det också (har såklart lincens, grönt kort, mätintyg, vaccinationspapper..).
Finns det något extra viktigt jag ska tänka på och vilken bedömning går A:0/A:0 i? Jag är ingen höjdare på TR ;)
Tänkte att det är bra att fråga dig som är ute såmycket :D

Svar: Tack så jättemkt :)
Bedömningen är att det är omhoppning direkt. Dvs är du 0:a i grunden så fortsätter du direkt till omhoppning.
Tips: Var ute i god tid, blir extra nervöst om man är sen oxå, gå runt med ponnyn en liten stund när du är inne på banan, så att den får gå förbi ev läskiga hinder. Försök sen att intala dig att du och ponnyn kan det här + det är inte så stor skillnad mellan klubbtävling och lokal tävling. + när du sen har hoppat runt (oavsett hur det går) så har du gjort det och då blir det mindre nervöst nästa gång. + glöm inte att komma ihåg det som gick bra. Alltid är det några språng som blir bra och det är känslan i de sprången du ska ha med dig till nästa tävling.
Jag bli oxå nervös, men det blir faktiskt bättre för varje gång man tävlar. Lycka till :)

Det här var min första fälttävlan på Bojen. De hade flyttat dressyren in i ridhuset. Bojen hade nog aldrig varit i ett ridhus tidigare och var livrädd, så det gick superdåligt. I terrängen var han dock toppen.


Kommentarer
Postat av: Alma

Tack så jätte jättemycket :D !

2010-09-25 @ 18:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0