Älsklingsridbyxor

Nina om Svar på lite frågor:

Hej, älskar att du uppdaterar din blogg så ofta! :D har du något tips på bra/hållbara ridbyxor? Vad tycker du är viktigast att man lägger pengar på (köper kvalitetsprodukt) när det gäller ens egen utrustning?
Ha det bra!


Hej Nina, Tack, vad glad jag blir :)

Helst vill jag (som alla andra) bara ha fina kvalitetskläder, men de är ju otroligt (=för) dyra. Så jag försöker satsa på att köpa dem när det är rea. Mina älsklingsridbyxor är Pikeur (tycker att det är det bästa märket, ser lika snygga ut efter många tvättar). De jag har nu är jeanslook och de kostar 1700:- (fy) men jag köpte dem för halva priset. De är snygga + sitter bra. Har även en pikeur fleecetröja som jag tvättat säkert 30 ggr och den ser likadan ut.

Har ibland (av ren snålhet) köpt billiga ridbyxor, men de har tappat formen väldigt snabbt + inte varit lika snygga.

Gillar även Kyra Kyrklunds ridbyxor.

Här har jag Pikeur fleecetröja, Kyra ridbyxor + tre torn ridstövlar. Allt är bekvämt och
håller länge. Så mitt tips är att satsa på kvalitetsreor.
Vet inte varför jag ser så sur ut, med så fina ridkläder....!?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej Viveca!



Nu tänkte jag fråga dig en fråga som egentligen inte har med inlägget att göra, hoppas det går bra :) Jo det är såhär att jag har nyss köpt ny häst. En 8-åriga valack med jättemycket kapacitet som har gått 125 som unghäst, han är totalt cool och helt trygg med sig själv. Jag hade svaga aningar om när jag köpte honom att han kan bocka lite men inte att det var så mycket som han faktiskt gör det nu. Om det är en kombination med spänningar för att han är på nytt ställe(ca 2 veckor) fast att hela han utstrålar ett stort lugn, eller om han alltid har hållt på såhär och fått bestämt över dom som hade honom innan(och att det bla var därför dom sålde honom). Han vill gärna bestämma, blir inte upprörd eller arg när man säger till honom utan han vill alltid väldigt mycket. Han gör det mest vid galoppfattningar, alltså han backar mot skänkeln, man säger till och han sparkar mot eller så bockar han. Sadlen ligger bra på honom, hon jag står hos har stor erfarenhet på sadlar och den ligger bra, han ömmar ingenting i ryggen. Jag åkte av för 3e gången rejält häromdagen men vill bara upp igen och kämpa med att få honom att sluta, igår red en annan tjej åt mig för att han behöver gå då han har mycket energi. Även hon åkte i backen. Man blir inte rädd bara jäkligt besviken och förbannad på honom. Hoppas du har fått en skaplig bild av mitt problem. Undrar nu om du har erfarenhet av liknande problem och i så fall har du några tips till mig?



Kram Alexandra

2010-09-17 @ 10:48:11
URL: http://purpleshoee.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ska också säga det att han är genomgången av veterinär och är en fräsch och totalfrisk häst rakt igenom.

2010-09-17 @ 10:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0