Resa utomlands och tävla

Anonym om Dressyrträning:
hej. måste bara få fråga; tröttnar du aldrig på att köra så långa sträckor när det är tävlingar? Jag är verkligen tävlingssugen men mina föräldrar ger inte det stödet till att köra. De tycker det är "alldeles för långt" att köra när det bara gäller max 5 mil. Sen tänkte jag på det också, har följt mikaelas blogg vääldigt länge och kom till att tänka på er belgienresa, hur lång tid tog det och vem var med där nere?

Svar: Hej, Mina föräldrar var aldrig med när jag var liten och tävlade på ridskoleponnyerna. De satt hellre hemma och tittade på slalom på tv :( Så mkt beror ju på ens eget intresse. Ärligt talat så är jag inte med mkt på fotbollmatcher heller. Men jag tycker att det är jättekul att följa med på alla hästtävlingar, är man hästnörd så är man...

Gällande Belgien så tog det en dag till Malmö där vi sov över hos min kompis Josefin, sen en dag till Belgien. Kom fram på kvällen. Sen fick hästarna vila en dag på tävlingsplatsen. Det var bara jag + Mickis & två hästar med. Jättefin tävlingsplats, skulle verkligen vilja åka dit igen. Men dyrt, hela resan gick på ca 20 000:- . Mikaela hade fått ett stipendium så hon betalade allt själv.


Fotograf Mikaela Zimdahl

Ture var var inte som vanligt, utan rev ett par hinder i varje klass. Tog tempen på honom och det visade sig att han hade lite feber. Var sen helt ok när vi kom hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0