Köpa havre

Tomt i foderkammaren, så det är bara att åka iväg med mina "soptunnor" till min havreleverantör, Anders.



Fyller mina tre tunnor = ca 300 kilo, så in i transporten.



och sen hem.



och rulla in dem i foderkammaren. Hur smidigt som helst. Annars skulle jag behöva åka till ngn foderaffär och köpa 12 säckar havre och lyfta in och ut = jobbigt.

+ att det är mkt billigare, mindre än halva priset. Och det är samma havre som jag köper i affären. Enda skillnaden är att det man köper i affären är lite putsat, så att det ser lite finare ut.

Men mina hästar äter lika gärna oputsat :)

Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - En blogg om mitt liv

Det gäller att inte vara dum, mer ekonomiskt och ergonomiskt kan jag tycka :) Vi gjorde lika dant hemma när vi hade några hästar som var i träning.

2010-11-26 @ 12:36:43
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0