Framtung häst

malin om Idag kommer jag hem:):

superbra blogg:) jag har en fråga, min ponny är framtung, hur ska man träna så att hon orkar bära sig själv bättre, vilka muskler är det som behövs byggas upp? tacksam för svar:)

Svar: tack:)  Det är inte helt ovanligt. Det viktiga är att fokusera på att ha en lätt hand. Det är bra om man får hästen att arbeta mer med bakdelen och buk- och ryggmuskler. Backträning är jättebra, även att gå ut i skogen på lång tygel så att din häst får lyfta på benen i ojämn terräng. Jag tycker att öppna och sluta är bra också, samt att skritta och trava över cavaletti.
Bommarna kan gärna vara lite högre på ena sidan.
Känn själv när han bara tar ett lätt stöd i tygeln, då gör du rätt övningar och han bär sig själv.
Övergångar är alltid bra. Börja gärna i skritt, du ska kunna gå från skritt till halt till skritt utan att ha ngt i handen. När det fungerar övergår du till trav. 
Hoppas att det fungerar, vi jobbar själva mkt med detta då vi har en ponny som har lite svaga
kotor.
 



Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

frän bild :D

2010-12-01 @ 09:58:22
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0