Tömkörning

Jag hjälper mina döttrar med en häst varannan dag, så jag rider eller tränar en häst varje dag. Idag var det en av Rosannas hästars tur. Och hon hade beställt tömkörning av Pemsan. Sagt o gjort, pulsade runt där på volten i helt fel stövlar. Kändes som om all snö hamnade i mina stövlar = ej skönt:(
Det var j-jobbigt då det var ca 2 dm blötsnö (mest för mig tror jag). Det märktes att Pemsan hade varit med om detta förut, var jätteduktig och gick i avslappnad låg form i alla gångarter (förutom då valpisen kom inspringande ibland).

Vilken fin ponny:)



Foto Rosanna Zimdahl


Kommentarer
Postat av: SOFIE

Söt! :D

2010-12-06 @ 17:48:24
URL: http://sofiesvensson.shapemeup.se/
Postat av: Elin

Ja verkligen! Hon måste vara den tjusigaste ponnyn jag sett! Rosanna och Pemsan verkar också vara ett väldigt bra team :D

2010-12-06 @ 18:17:15
Postat av: theres

Finns nog ingen bättre träning för hästen än tömkörning :-)

2010-12-06 @ 18:40:51
URL: http://thessine.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tömkör på en volt så slipper du springa runt så mycket ;) lat-varianten av tömkörning haha

2010-12-06 @ 20:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0