Strömavbrott

Tänk vad man är beroende av el. Plötsligt kl.12.00 så dog alla datorer etc, så det var inte mkt man kunde göra på kontoret. Så jag hämtade in Ture för ett ridpass istället. Som tur är så finns det ett fönster i sadelkammaren så jag kunde hitta sadel och träns. Det är otroligt vad mörkt det blir då elen försvinner.

Red på volten, bestämde mig för att få till (närapå) perfekta övergångar mellan skritt och halt innan jag gjorde ngt mer. Fick hålla på med det ganska länge innan han var avspänd och lydig. Jag gjorde detta då han ju varit (väldigt) stark och ite lyssnat alls på min sista uteritt. Det fungerade verkligen. Sen var han fin både i trav och galopp. Att fatta galopp på honom är som en dröm. Man trycker bara ner inre sittben och flyttar det yttre sittbenet lite bak så fattar han en samlad galopp från skritt. Härlig känsla. Inte alla hästar som är så lyhörda + har en så bra galopp.



Tom barbacka är han härlig att rida tycker Mickis :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Har ju läst en del sporadiskt på din blogg - inte svårt att förstå vem som är din favorit i stallet... du är lika partisk som min mamma ;)

2010-12-09 @ 18:21:16
Postat av: Ullis

Dessutom är han en otroligt vacker häst och han verkar veta om det...? :-)

2010-12-10 @ 14:07:49
Postat av: marianne

Hej!

Tack för en trevlig blogg.

Har en liten fråga, på alla bilder jag sett på er häst Ture så rids han alltid på pelham. Rider ni han aldrig på något annat bett? :)



Lite nyfiken bara!

2010-12-23 @ 20:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0