Snööööö

Vilken lycka, att det blir en viiit jul :) Eller hur!? Hrm, börjar faktiskt tröttna på allt det vita, grönt är ju faktiskt oxå ganska fint. Det bli inte mkt vettigt med träning av hästarna. Rider samma runda varje dag, intalar mig att hästarna kommer att få superkondis o hoppa ännu bättre.
Ja, idag fick Nocke i varje fall lyfta ordentligt på benen. Han har faktiskt fått riktigt bra kondis. Då jag började rida honom för några månader sen flåsade han mkt. Men nu flåsar han ingenting + återhämtar sig väldigt snabbt efter våra galopper. Brukar lyfta på ländtäcket och kolla hans andning (bra koll att se om flankerna rör sig), och idag rörde de sig inte alls efter en lång galopp i snön.
Han var så duktig så jag hoppade av ganska tidigt så han fick en lång promenad utan ryttare hem. = bra för mig oxå som vill (ska) gå ner 4 kilo. Så det blir pyttelite julmat o mkt ridning i jul. Passar ju bra att Mickis åker bort i en vecka så att jag har 4 hästar att rida...



Är den inte " pussgo' "

Kommentarer
Postat av: elin

Det finns inget bättre än en varm, len hästmule att pussa på! Supermysigt, men det får lov att bli efter ridturen när min buspojke är trött och gosig annars är det lätt hänt att man får en smocka istället.. ;D

2010-12-20 @ 16:59:39
Postat av: Anonym

vart ska mickis åka? :D

2010-12-20 @ 19:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0