Puh vilken uteritt

Jag fick välja mellan att rida Ture på volten eller i skogen. Valde skogen då det var supervackert väder och inte riktigt mörkt än. Det var nog fel val :( Han var som en blandning mellan älg och tanker. Lyssnade inte alls i galoppen utan bara drog. Min lydiga och fina Ture var nog kvar i hagen, detta var varken kontrollerat eller kul.
Han var spänd och tittig oxå, så det var lite shaky att prata i telefonen. Hade smitit iväg från kontoret och tagit med mig den, satt o pratatde om ridning i Tunisien med en trevlig kund ganska länge, så det blev powerwalk hem. Även i skritten älgade han på. I slutet av ridturen träffade vi en kille som buskörde med sin 4-hjuling, scary tyckte både Ture o jag. Men killen var snäll o stannade när han såg oss, så´na killar gillar vi!



Så här avspänd var han inte ngn gång:(

Nästa gång tar jag inte vanligt tränsbett, om det nu var det som gjorde att  han totalt sket i den där  typen uppe på ryggen...

Kommentarer
Postat av: Jessi

Trevligt och läsa om era hästar och ert vardagsliv. Ni( du och döttrarna) tycks vara så fina tillsammans, iaf vad man "ser"/läser genom bloggen. Tack för en bra blogg, både du och dina döttrar. Keep up the good work! Hälsningar från Finland

2010-12-08 @ 16:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0