Mysiga morgonritter

Gick upp supertidigt för att hinna rida två hästar innan jobbet (+ mocka). Red ut med Ture först. Tränade på att rida i samlad galopp i snön. Hittade en väg med två djupa snöspår efter en traktor och bestämde att vi skulle vara i den höga snön mellan hjulspåren. Det var mkt svårare med Ture mot när jag gjorde samma sak med Nocke. Ture var som en orm, slingrade sig än hit än dit. Men till slut gick det han var tvungen att galoppera rak i kroppen.
Jag har sett att han är mer musklad på höger sida, så jag tror att han fuskar en del.

Red sen Luna för andra gången. Igår red jag ut och då var hon j-fin i skritt o trav men drog sen med huvét högt i galoppen, hrm, inte så kul när man sitter ensam ute i skogen på en okänd häst.
Så idag red jag med graman på volten. Skritten o traven gick bra, men så försökte hon samma sak i galoppen som ute. Men då tog jag lite hjälp av gramanen och bestämde mig för att det skulle vara samlad galopp.
Wow, vilken rund o fin + avslappnad galopp hon hade. Jag kände mig som Ludger Beerbaum (jag brukar studera honom på framridningar och han rider alltid sina hästar i slowmotion i låg form).

Så det var kul, nu betalar jag räkningar (inte lika kul...).
Var tvungen att ta ett litet break o skriva ett inlägg istället:)


 
Oh vad jag längtar till när det är mjukt o fint på volten (+ no snow).

Kommentarer
Postat av: Sofia

Såg Ludger på en framridning förut också och det såg helt sjukt ut när han pratade med och red bredvid en annan ryttare, det var bara det att Ludger galopperade och den andra ryttaren skrittade sin häst haha

2010-12-27 @ 19:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0