Häst med tidigare skada

Anonym om Estland dressyr:

Va kul.Men jag har bara en fråga och jag undrar om du har någon erfarenhet av knäledsinflammationer hos hästar?Tycker du att det är ok att köpa en häst som har haft det?Tacksam för svar!
Super blogg föresten :)

Svar: Jätte tack:) Det beror lite på omständigheterna. De flesta tävlingshästar har ju haft ngn skada, så jag skulle inte hoppa av bara för att den haft en inflammation. Men jag skulle kolla upp hästen lite noggrannare, om den t ex haft det en gång eller upprepade ggr. Hur länge sedan den haft det, om den fungerat bra en tid efter inflammationen. Kolla att den inte har några röntgenförändringar i knät. Ja, helt enkelt vara lite extra frågvis och undersökande.
Det är inte alls omöjligt att det är drömhästen:) Lycka till.



Fotograf Mikaela Zimdahl.

Att köpa häst är alltid ett vågspel, man kan köpa en helt felfri häst, som skadar sig inom ett par månader, eller en häst som tidigare varit skadad och sen fungerar utmärkt. Det är omöjligt att veta. Jag har varit med om bägge sakerna. Men det skadar ju inte att försöka var så noggrann som möjligt.

Kommentarer
Postat av: vendela

NU HAR JAG FRÅGESTUND SÅ FRÅGA VAD SOM HELST!! :D



http://hastus.blogg.se/2010/december/fragestund-1.html#comment



Ha en bra dag :)

2010-12-17 @ 10:04:15
URL: http://hastus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0