(ganska ny) hästtidning

Under många år har jag läst Ridsport och Hästmagazinet, jättebra tidningar båda två. Men nu har jag hittat Equipage oxå. Vet att den funnits ett tag, men iom att jag prenumererar på de två andra så blir det inte av att jag köper lösnummer.
Gjorde dock det igår och den tidningen var j-bra (så nu får man väl lov att prenumerera på den oxå).
Läste flera mkt bra artiklar, såsom t.ex hur viktigt det är med eftergift vid hoppnig. Tänk att en känslig häst kan försämra sin hoppteknik efter bara 10 språng med ryck i munnen, den börjar hoppa med sänkt rygg och höjt huvud. Det är skrämmande. Artikeln nämnde att tränare borde fokusera mer på detta, vilket jag verkligen håller med om. Bättre med ett mantag (det har jag sett Maria Gretzer ta flera ggr) än ett ryck i munnen.



Här har Mickis mkt bra eftergift, man kan dock undra vad hon letar efter nere på marken, haha

Sen var det en artikel om galoppen som oxå var superintressant. Vikten av att vara lätt i handen (som jag alltid tänker på eftersom jag rider en ponny som haft kotledsinflammation), mm.

Tips, köp detta nummer:)

Kommentarer
Postat av: Emma

Sandkornet hon ska landa på vet du ;) vad annars!! :P

hahaha,

2010-12-04 @ 20:15:16
URL: http://eeemmmsii.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej.. jag har en halvdum fråga; men har ni någon gång funderat på att ta emot praktikanter? hade varit kul att veta :P

2010-12-04 @ 21:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0