Skadade hästar

Min veterinär säger att frågan är inte om hästen kommer att bli halt utan när den kommer att bli det. Hästen är ett stäppdjur som ska gå ute på stora fält o beta 20 av dygnets 24 timmar. Inte ridas och hoppas och dressyras. Allt detta sliter på hästen.
Men konstigt nog så sker ju de flesta skador i hagen, så vad ska man göra, linda in dem i bomull och ha dem uppstallade??  En av mina kompisars hästar blev ständigt skadad i hagen då han busade runt med kompisar, så han fick en egen liten fyrkant. Men, han skadade sig ändå...
Vi rider varierat, har stora hagar, hästarna är ute mkt, vi tävlar inte för mkt. Ändå blir våra hästar oxå skadade...
Ja, jag har ingen lösning. Försöker dock intala mig att skador ingår i all elitidrott, så det är bara att vara glad då de är friska och inte bli alltför deppig då de inte är det. Vilket inte alltid är så lätt.



Ture gick fantastiskt bra 2009 så vi hade stora planer inför detta år, men.... 




Kommentarer
Postat av: Liza B

Jaa.. det är så himla tråkigt med skador =(

Trist att det blev sådär med Ture, hoppas verkligen att han kommer igen!

2010-08-24 @ 15:45:36
Postat av: johanna

Skador är aldrig kul! Du skriver om bra grejer tycker jag! Tänker fortfarande på något tips;)

2010-08-24 @ 18:40:43
URL: http://johannasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0