Hos veterinären

Jag har fått en ny idol = Jonas Tornell (landslagsveterinär för Sveriges hopplag). Vår häst Ture skadade sig i hagen i april och jag har varit på 2 kliniker i Stockholmsområdet och de hittade ingenting. Såg att han var halt men förstod inte varför. Började bli smått desperat, nog för att det är bra för min form att vara ute o gå med honom i skogen, men... det är ju på tävlingsbanan vi vill va´.
Missade ju utomhus SM = trist!
Jaja 65 mil är ju ingenting så jag åkte iväg.Lyssnade på en spännande ljudbok på vägen så resan  gick snabbt.


Fotograf: Malin Larsson

Sen insåg Jonas ganska snart att det var en gaffelbandsskada. Yippee, äntligen en diagnos. Han trodde att Ture skulle vara igång om ca 2 mån.
Det var verkligen värt resan. MEN vad gör jag när nästa häst böir halt!? Svårt.


Kommentarer
Postat av: Em

Vilken supermamma du är =) Måste vara hur kul som helst när hela familjen deltar i hästarna..//tävlingsryttare

2010-08-18 @ 21:45:37
Postat av: Moa

Vad roligt att du också har börjat blogga! Har läst Mikaelas blogg ett tag:)



Hoppas Ture blir bra snart! Är så tråkigt med halta hästar:( Vi har precis varit i samma situation med veterinärer som inte hittar rätt diagnos och tiden bara går och går och går!

2010-08-23 @ 18:43:28
URL: http://moazalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0