En allätare när det gäller hästar / ridning

Det som är så bra med hästar är att det finns en disciplin för varje tycke o smak.

* Körning, det har jag provat  (=livsfarligt, körde en ponny rakt in i en grannes staket)
* Dressyr= jättekul, speciellt på lusitanos o andalusier som tycks vara födda i form
* Hoppning= spännande och utmanande, har blivit lite feg tyvärr.
* Terränghoppning: vilken adrenalinkick, är mkt sugen på det.
* Distans: verkar vara kul, men tar så mkt tid.
* Monte; hade jag en travare skulle jag prova detta, vilka prispengar!
* Galopp; har provat och det var superkul
* Islandshästridning: Provat, det var kul men jag föredrar större hästar, men tölt är fantastiskt skönt på långritt.



Hos Jenny i Roslagen red jag denna fantastiska hingst. Läs mer här.

Kommentarer
Postat av: Liza

Jaa det tycker jag också, det kan ju skilja väldigt mycket på vad man gör med sin häst!



Själv tränar och tävlar jag i distans med min häst, otroligt kul! =)

2010-08-27 @ 12:55:02
URL: http://lizas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0