Bästa ryttaregenskapen

Har funderat en del o kommit fram till att ödmjukhet är den viktigaste egenskapen för att bli en duktig ryttare.
En ödmjuk ryttare lyssnar på hästen.

Och tänker och funderar i banorna:

"Vad gjorde jag fel"
"Hur ska jag göra för att han ska förstå vad jag vill"
"Har jag för stora krav?"
"Har jag gått för fort fram."

Inte
"Min häst kan inte"
"Min häst är dum."
"Min häst vill inte."

Hästar är fantastiskt förlåtande djur som normalt gör så gott den kan. Men den kan ju inte berätta om den har ont eller inte förstår. Så där kommer vårt ansvar in som ryttare. Tänker vi i dessa banor så blir oxå allt lättare och roligare och går antagligen bättre, på den nivå som är lämplig för hästen just nu.



Åh, vad jag gillade denna danska häst :)


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Bra inlägg :>

2010-08-25 @ 19:59:31
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0