Bästa ridhjälmen

Jag vet inte hur många hjälmar jag har haft under åren. Många tjocka sammetshjälmar, har även provat en som liknar en cykelhjälm (såg ut som en svamp i den) och hittade sen GPA hjälmen.
Fördelar med den är:

* Luftig, jag rider ofta i varma länder
* Luktar gott, hatar hjälmar som stinker av fuktig svett
* Sitter ovanligt bra, ofta sitter hjälmar så högt upp (svamplooken)
* Man ser om de har spruckit då det inte finns ngt foder i dem.
* Snygg, ser ovanligt lite korkad ut.

Var i Italien o red dressyr här. Fina hästar o massor av god mat + gott vin! Kan man ha det bättre?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej:) ville bara säga att jag verkligen gillar din blogg, bra uppdateringar:)

2010-08-28 @ 14:09:04
Postat av: Em

Du passar bra i GPAn...jag ville oxå ha en sån( tycker den e supersnygg) tills jag provade den...den satt inte alls bra på mig o huvudet såg stort ut( provade flera ggr för den kanske skulle sitta bra tillslut ;). Efter att ha provat massa olika blev det en Lamicell hjälm som oxå är luftig och man kan ta ur "fodret" o tvätta lätt.. =)

2010-08-28 @ 15:36:42
Postat av: Anonym

Själv passar man inte i någon hjälm! Jag måste ha en konstig form på huvudet eller något, för det finns INGEN som passar haha! Måste ofta ta en alldeles för stor hjälm för att den ens ska "komma ner" på huvudet å inte ha en "luftficka" högst upp (vilket berkligen inte är bra!) :/ De enda hjälmar som passar är just svamphjälmarna.. Men å andra sidan så är GPA-hjälmen den enda jag inte testat, men jag ska väll inte hålla andan, om man säger så!

2010-08-29 @ 02:58:29
URL: http://Sofia
Postat av: jennie / dressyrfokus.blogg.se

Snygga ridbyxor vad är det för märke? :)

2011-09-21 @ 15:00:39
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0