Bakgrund till Rid och Res bloggen

Hästar har alltid varit mitt största intresse, spenderade stor del av min uppväxt på Mälarhöjdens ridskola, blev sen medryttare och skaffade till sist häst, och sen fler och fler...

Att se världen har också varit och är mycket viktigt. Har bott i England, Spanien och i Panama, arbetade sen på kryssningsfartyg och reste runt världen med fartyget. Luffade även runt i Sydamerika i ett halvår innan jag blev «seriös» och läste till civilekonom på Handelshögskolan i Stockholm.

Vart jag än har rest har jag passat på att rida, vilket gav mig inspiration till företaget Häst & Sport Resor. Så nu reser och rider jag med jobbet = lyxigt och superkul.

Så både mitt jobb och fritid handlar om dessa fantastiska fyrfota djur.

Börjar dagen med utsläpp av hästarna, går sen till kontoret och pratar och skriver om hästar, sen ut och rider efter jobbet eller så åker vi till träning. Helgerna är vi för det mesta ute på hopptävlingar med hästarna... Ja, ja verkar det lite insnöat?

Men hästarna är en passion som bara tycks bli starkare med åren.

I denna blogg tänker jag skriva om allt möjligt som jag funderar på och självklart om de resor jag är ute på. Kanske jag tom lyckas lära mig att blogga från utlandet...

Denna häst från vårt ridcenter i Danmark var jag grymt sugen på att köpa.

Denna fina häst var det MKT nära att jag tog med mig hem från vårt ridcenter i Danmark.


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Hej!

Jag reste med Häst&sportresor 2006 till Irland

(då var Mickiz där också!)

Det var en minnesvärd resa helt klart o jag önskar att jag hade både tid och pengar till att åka tillbaks!

Vill bara hälsa så mycket och jag läser båda era bloggar flitigt!

Många kramar

/ Eleonor

2010-09-27 @ 19:28:20
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0